lørdag 4. juli 2015

Vil ikke bytte med noen.

Livet er herlig om dagen.
Sol og varmt, varme kvelder -
endelig kom sommeren.

Nå skulle jeg vel lagt ut masse blomsterbilder,
men det får være til en annen dag.
Det vokser og gror, og jeg storkoser meg med å pjuske rundt blomstene mine.  Men ikke mye som blomstrer enda her i  Valdres. 





 Det er fortsatt mye snø i fjellet,
men du verden så vakkert.







Ikke bar tobeinte som koser seg i varmen.
Disse skjønningene møtte jeg på fjellet i går.






Gisse Bacon og Gasse Ribbe vokser og trives.
Skikkelig kosegriser er de blitt.
Og jeg er blitt skikkelig griskokk.
Er så heldig å få frukt og grønnsaker som ikke lenger er salgsvare i butikken.  Men det meste må kokes for at de vil eta det - noen som tenker bortskjemte..... 
Ja, de er bortskjemte! Og Gasse Ribbe, stakkars, han blir så solbrent, så han smøres med faktor 50 hver morgen. Og er han rød på kvelden, så blir det Aloe Vera. 
Men jeg storkoser meg med dem. 





Som noen av dere har fått med dere, så  har jeg låvesalg i år også.
Er blitt en hyggelig hobby dette, og er så fantastisk med alle blide folk som kommer innom.
Både låven og garasjen er fullstappa av godbiter.
Helga 11.-12.juli er det i tillegg loppemarked.
Dette er også blitt en tradisjon. Og alt som kommer inn på loppemarkedet + kaffesalget går uavkorta til en opplevelse for unger/ungdommer under 18 år med Downs Syndrom i Valdres.

Du finner mer info om låvesalget HER
Og du må gjerne følge med på 
Mor Inger`s Låve HER
(Mor Inger`s låve har oppdatering med ujamne mellomrom hele året )


Så skal du til Valdres i sommer,
så er du hjertelig velkommen innom.
Her er også muligheter for overnatting i leilighet eller stabbur. 


Nyt dagene.
Jeg vil ikke bytte med noen ;)


6 kommentarer:

  1. Så trivelig. Skjelmske blikk fra geitene der du. Skulle ønske jeg kunne stukket innom deg den 12,men er nok langt vekke da. Trivelig innlegg.
    Klemz

    SvarSlett
  2. Det er griser som har det godt det- det er verdens heldigste griser og dyr som bor hos deg:)
    Ja det ble en lang kald vår...men nå er det sommer !

    Gode sommerklemmer fra Monica

    SvarSlett
  3. Herlige bilder - godt du passer på med solfaktor :) Vi bor i et fantastisk land og bør virkelig reise mer i Norge :)
    Klem fra navnesøstra

    SvarSlett
  4. Ja en må passe på å nyte dagene nå. Herlig med sol og skikkelig sommer.
    Goda badetemperaturer, og smøre seg må en, om en er to eller firebente høres det ut for.
    Ønsker deg masse lykke til med låvesalget. Skulle gjerne vært på det loppemarkedet,
    men tror ikke ejg får det til, dessverre.
    Ha en fortsatt herlig sommer :)

    SvarSlett
  5. Ja, endelig kom sommeren til oss også :-)
    Så fine griser, de hørtes litt bortskjemte ut ja... Likte godt bildet av geitene :-)
    Vi stikker innom en dag på besøk, må jo se hva du har fått inn av godbiter ;-) Vi snakkes! Ha en fin sommeruke :-)

    SvarSlett
  6. Fine bilder kvar på sin måte.
    Eg likte særleg godt kjea, dei ser skikkeleg lure ut. :)
    Ikkje visste eg at griser kan bli solbrent, men det er kanskje logisk så korthåra som dei er.
    Hadde eg budd nærare skulle eg gjerne kome til Valdres på låvesalg.
    Lukke til !

    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å kommentere innlegget :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...