lørdag 25. juli 2015

Der ingen skulle tru at nokon kunne bu.

Da har jeg igjen vært turist i nærområdet mitt her i Valdres.
Jeg har vært her mange ganger, men denne gangen var kameraet med.
Noen få kilometer fra her jeg bor ligger
Høvda Sylv og Tre.








Høvda Sylv og Tre er ei rein håndverksbedrift.
Inger Norunn som er sylvsmed lager ett stort utvalg i smykker og bruksgjenstander i 925S.



Bl.a. bunadsbelter.






Da Valdres fekk ny logo

ble den bl.a godkjent som regionsølv for Valdres.
Og her har Inger Norunn stor kreativitet i sitt design av Valdressmykker.






En annen, svært kreativ dame i Valdres, Tordis Røyne, som desverre er død, 
laget en stooor samling bunadsdokker.
Inger Norun  lagde sølvet, og noen av dokkene har nå ett godt liv hos Høvda Sølv og Tre. 






Inger Norunn og ektemannen Rainer driver også med gammel spelsau








Rainer som er møbelsnekker og trearbeider har laget disse fantastiske soppene.
som står i hagen.







Bare å la ideène synke inn....











Taklauk




Økologisk og landbruk på gamlemåten hører selvfølgelig med her på garden






Har du noe kjetting liggende, 
så er det bare å sette igang..




Sylvsmeden her self.
Inger Norun Solhaug



Inger Norunn og mannen Reiner var med i programmet
"Der ingen skulle tru at nokon kunne bu".
Programmet kan du se HER

Ta gjerne kontakt med dem.
Link finner du HER

7 kommentarer:

  1. Fantastisk! Må visst snart til Valdres også - for et fantastisk land vi bor i! Jeg husker jeg så programmet... Go' hælj!

    SvarSlett
  2. Så koselig - mye å se i eget land. Og ikke minst nærmiljø for din del. :-)
    Gratulerer så mye med dagen!
    Klem, Marianne.

    SvarSlett
  3. Så flotte skinn og for et sted :) Hi hi...ja hadde jeg hatt noe kjetting til overs, så skulle jeg ha prøvd meg på en slik.

    Gratulerer med dagen Inger- ønsker deg en fantastisk dag

    Gode sommerklemmer fra Monica

    SvarSlett
  4. Dett innlegget har jeg jammen gått glipp av på et eller annet vis.
    Inger Norunn er søskenbarnet til min beste vennine.
    Men ejg ahr ikke møtt henne. Har bare sett en del av det hun har laget
    og hørt mye om henne.
    Visst ikke at de hadde vårt med i det programmet
    Takk for oppdatering :)

    SvarSlett
  5. WOW vad mysigt :) jag var i Ålesund i förra veckan ...härligt i Norge !

    Idag visar jag mysiga öppna spisar på bloggen :)

    Ha en fin hösthelg!

    LOVE Maria

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å kommentere innlegget :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...