onsdag 17. desember 2014

Det lakkar og lir...

Juleforberedelsene går for fullt i hytter og hus
om dagen ser jeg. 

Jeg er ikke kommet så langt som mange av dere, men jul skal det bli.

I år har jeg, for første gang, på mange år, vært med på julemarked.
Og det blir ikke siste gangen. Så mye trivelige folk.

Julesanger
Er litt fortivilt over at de på radioen sender mest moderne julesanger.
Jeg vil ha de gode gamle - de ordentlige julesangene!







Mange kreative, flinke folk rundt omkring.
Masse inspirasjon å hente..






Plutselig kom 
Luciatoget.
En flott tradisjon som jeg håper får fortsette i åra framover.

Jeg er ikke medlem i statskirka. Men å ta vare på tradisjoner har ikke noe med religiøst standpunkt å gjøre.  Eller tar jeg helt feil?
Jeg ønsker også å lære mine barnebarn alle de gode gamle julesangene.





Jeg var "nabo" med han som skjærer ut 
disse figurene her. 

Har navn og tlf.nr. hvis noen er interessert.





Og denne dama her som holder på med 
Redesign av gammelt tinn.
Hun har bare sååå mye fint.


Har vært kjempegøy.




Bloggeren Marianne, bak
  Marianne`s lille rom
var så snill og lot meg overnatte hos dem.
Kjempekoselig, og Marianne har en snerten liten butikk på 
Eidsvoll Verk.




Her selger hun brukt og ting hun lager sjøl.
Absolutt verd ett besøk.





Jeg har i år også hatt med meg ungene i Valdres, som har DS på 
"julebading" 

Dette er sååå koselig. 
Julegave fra Inger til Inger.



Kos dere videre i adventstida, 
er bare ei uke igjen.


I Valdres mangler vi ikke julestemning.

9 kommentarer:

  1. thank you for the beautiful pictures !!! angie wants a nice week

    SvarSlett
  2. Den julebadinga di setter nok mange stor pris på ja.
    Skikkelig julekortstemning ute nå, kom et par cm med snø her i gårkveld også.
    Blir så mye lysere og trivligere. Tradisjoner er viktige, så enig med deg, har ikke noe
    med religiøst standpunkt å gjøre.
    Klem fra Marit

    SvarSlett
  3. Koselig å ha deg på besøk - du er SÅ velkommen tilbake! :-)
    Og tusen takk for reklamen, det var hyggelig!
    Ønsker deg en trivelig avslutning på adventstida, regner med at det blir trivelig og varm jul hos deg uansett utgangspunkt! :-)
    Klemmer, Marianne.

    SvarSlett
  4. Jeg holder også på mine tradisjoner selv om tilhørigheten til Statskirken er bare så som så. Jeg har ikke så mange tradisjoner, men de jeg har er en del av min identitet og derfor viktige. Fine bilder fra deg - spesielt synes jeg det siste var aldeles nydelig. :-) Ønsker deg en fin kveld :-)

    SvarSlett
  5. Ikke altid en behøver å ha ferdige alle
    de vanlige juleforberedelsene for at en skal
    få den rette julestemningen. Og julesangene er
    en fin måte å kjenne litt på julestemningen på.
    Syns ikke det gjør noe om ungene som vokser opp
    lærer både julesanger og hvorfor vi faktisk feirer jul her
    i Norge, men nå er kanskje jeg innhabil, hehe.
    Du er flink som tar ungene med på bading en gang hvert år,
    en kjempekoselig førjulsaktivitet.
    Er ikke feridg med juleforberedelsene her heller.
    Har i to dager nå delt ut julemat til de som trenger det her
    i distriktet. Er mange som sliter på flere områder.
    Ønsker deg ei fortsatt herlig førjulstid :)

    SvarSlett
  6. Virker som du har gjort mye hyggelig nå i førjulstiden :) Du fikk aldri besøkt oss på Sjøaker dessverre- men vi tar imot besøk her også :)

    Ønsker deg en riktig God Jul Inger - kos deg :)

    Juleklemmer fra Monica

    SvarSlett
  7. That is an extremely smart written article. I will be sure to bookmark it and return to learn extra of your useful information. Thank you for the post. I will certainly return.

    SvarSlett
  8. This is a well written article. I will make sure that I will bookmark it and open this page again to read this useful information provided by you. Thanks.

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å kommentere innlegget :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...