torsdag 8. november 2012

On the track again

I morgo, fredag, er dagen!
Bloggtreff på Gjøvik
Gleder meg sååå til å treffe flere av dere flotte bloggmedsøstre

For å lade opp til Bloggtreffet
tok jeg en tur på fjellet i dag.

Oversky og 0 grader,
men hva gjør vel det
når jeg kunne bruke dagen på noe av det morsomste jeg vet

HUNDEKJØRING


Slik ser camp`en
til
Bjerkeli Villmarksopplevelser ut i Valdres



Første turen med hundespann, er litt som første turen med bil på vinterføre.
Smånervøs...
 vil jeg miste spannet, vil jeg havne på trynet i en åpen bekk....
Det er nesten 2 år siden jeg sist stod bak på sleden.

På med seler, bakline,nakkeline, anker.... 


8 flotte alaska huskyes er en bra start

Foto: Jan Bjerkeli
Felix og Bruce elsker lederjobben.
Krølle synes tispa med løpetid er litt vel interessant



Tjo hei kor det går.


Over åpne bekker så det suser, 
 og ei kuleløype enhver kulekjører kan misunne meg.
Jeg falt ikke av en eneste gang!

Fornøyde tilbake til utgangspunktet
Litt snacking (mat)
Av med seler og tilbake i langkjetting.




Og så ett lite "gourmetmåltid" i brakka for Jan og meg



 En tur til?
Klart det.
Øker til 9 i spannet.
Nå kommer jeg i alle fall til å ramle i bekken....
Men med Vippe og ja, hva var det nå du het igjen,  foran
og meg syngende bak.
så går det uten knall og fall nå også.

Jeg nynner og synger hele tida + oppmuntrende snakk
Det er motivasjon for hundene. 







Knoll og Tott ser ut til å bli skikkelige sledehunder





Titt-titt.
Sleden var veldig interessant 
De låg jo en hel sekk med hundefor oppi der,
og som noen voksne hadde vært så snille og lage hull i.....



For noen år siden var det bryllupskjøring.
Brudgommen ankom festen med sin hvite brud på hundeslede.



Her fra en fantastisk tur fra Vaset til Filefjell
100 km i etterhvert det fineste været du kan tenke deg.





Jeg har hele tida hatt en favoritthund, Oscar.  
Men Oscar ble gammel han også.
 Du var en fantastisk lederhund
som visste også å kose deg og slappe av når muligheten var der.
R.I.P Oscar


Hvis noen skulle tru at å kjøre hund bare er  stå bak på en slede
så er det nok mer jobbing enn det ser ut for.

Kanskje komme og være med?

Sjøl om jeg har mange muskler som har fått hvile alt for lenge, 
så er jeg helt klar for neste tur.
Og da øker jeg til 10 hunder.

I`m on the track again. . 

:) Inger

10 kommentarer:

  1. Fantastisk!!
    Og hva er det du ikke kan:))
    Det ser utrolig spennende ut å kjøre hundeslede, har lyst til å prøve det om anledningen byr seg en dag!:)

    Lykke til på bloggtreff i morgen, kos deg masse!
    Ps, de vinduene... har helt glemt å svare deg....! Må nok vente litt! Har du forresten noen igjen da?

    God klem!

    SvarSlett
  2. Dette såg helt utrolig herlig ut!! Hadde vært utrolig kjekt å prøvd en gang!!
    Utrolig flotte bilder du har tatt også!! Flott lys, nydelige motiver....de hundene var jo så skjønne!! :))
    Ønsker deg mange slike flotte turer:)) Klem

    SvarSlett
  3. Ser helt herlig ut - tror det må stå på "to do" - lista for neste år... Om ikke annet som passasjerer... Er egentlig så eitrende sinna for at jeg ikke får vært med på bloggtreff i morgen, men må bare smøre meg med tålmodighet - IGJEN....
    Håper dere får en fantastisk kveld!
    Klemmer, Marianne.

    SvarSlett
  4. Fantastisk. Du er bare så tøff. Dette skulle jeg gjerne vært med på en gang. D

    SvarSlett
  5. Så kult;)
    Skjønne hunder!
    Det skulle jeg gjerne ha prøvd en dag.
    Kose deg på bloggtreff i dag!
    Klemmer!

    SvarSlett
  6. Noe så herlig :) Var på ski i går, det gikk nok ikke riktig så feiende flott som dette. Jeg er rett og slett lemster i dag.
    Ha ei strålende helg og et artig bloggtreff.

    SvarSlett
  7. Hei, og takk for koselig hilsen hos meg!
    Åhhhhh, å kjøre hundespann er jo bare sååå utrolig gøy, men også hard jobbing. Har forsøkt det bare en gang da jeg var på Røros hos Ketil Reitan. Frister til gjentagelse!!

    Ønsker deg en flott helg!

    Klem fra Hildegunn

    SvarSlett
    Svar
    1. å hei, du er flink til å ta bilder!!!! utrooolig bra!!!
      svar: næmmen, kjente du deg igjen?? :D
      vel, jeg kunne ikke velge noen firkanta lette stoler å male...måtte falle for disse med snirkler :D

      Slett
  8. Så fantastisk! Dette høres jo helt nydelig ut i snøen. Nå ble jeg imponert Inger!! :)

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å kommentere innlegget :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...