lørdag 26. mai 2012

Gjenbruk, lopper og gamle minner.

Da jeg henta fram uteblomsterpotter i dag, så dukka denne tallerkenhylla opp.
Fant den på gjenbruken for lenge siden, og den passer perfekt over kjøleskapet.

Ble riktig så fornøyd

Det hvite fatet fant jeg på miljøstasjonen, potteskjuler og lysestake er blikkbokser som har fått seg en omgang med servietter.
To gamle fat, funnet på loppis, som jeg er veldig glad i.



Flink Pike-tallerkenen har fulgt meg i mange år, likeså sølvkoppen som jeg hver kveld var i fjøset og fikk silsup  i .
Hvis du ikke vet hva silsup er,  så er det spenevarm melk rett i koppen - d.v.s. at mor melka rett oppi koppen. Skikkelig melkebart og nam, nam - den gangen.

Ett minne fra hine, hårde dage...  Nå var jeg ikke her i alle disse åra da....

Ha en fin pinseaften i varmen.
Klem Inger


8 kommentarer:

  1. Koselig innlegg - gamle minner og ting med historie er trivelig!
    Fortsatt god pinse!
    Klemmer, Marianne.

    SvarSlett
  2. Den tallerken hylla passet helt perfekt :))
    Kjekt med ting som har minner ♥

    Takk for så alltid koselig kommentar på bloggen min ♥

    Klem Bente

    SvarSlett
  3. Du holder deg jammen meg godt med åra hvis du holdt i det departementet såååå lenge :P tihi(Dårlig, overtrøtt og solbrent humor :P)
    Søt hylle da =)
    Ha en fin kveld Inger! Her krysser vi fingre og tær for TOOJI!!! Noen som sa grand prix dilla!? :P
    KLEM

    SvarSlett
  4. Fin tallerkenhylle med lekre ting. Jeg er på Voss i pinsen. Her er det nesten for varmt, men har det koselig i 60 årslaget til svogeren vår. Håper du koser deg godt i pinsen.
    Klem, Drude

    SvarSlett
  5. Så koselig hylle med flotte saker :)

    Vi har et kjempestort SommerBloggLotteri på gang. Kom innom oss og bli med da vel :)

    Ha en solrik og deilig helg.

    SvarSlett
  6. Hei søte vennen :)

    Så fin den tallerkenhylla er - skjønner godt at du ble fornøyd med den :)
    Er så fint med gjenstader med masse sjel, slik som den sølvkoppen - så herlig :)
    Liker så godt hvordan du pynter blikkboksene dine - de blir så fine :)

    Tusen takk for så koselig hilsen hos meg <3 Og ja, er bare sommer en gang i året så da får vi unne oss litt dessert til lunsj :)

    Ha en fin soldag til og kos deg masse :)
    Klem Lisa:)

    SvarSlett
  7. Så fine ting -
    og spesiellt det som har minner i seg også :)
    Varm melk i kopp frå kua brukte eg å få når
    eg va lita med tanta mi som var fjøsrøktar -
    og eg var så heldig at fekk bli med på jobb ;)

    Kos deg i sola!

    Klem

    SvarSlett
  8. det må være en sann lykke å finne den søte tallerkenhylla....akkurat passe stor til å vise frem nydelige ting :-)
    den koppen? pusser du den for å holde den så blank......barna mine har sånne kopper og dem er "svarte" ;-) ....jeg elsker melka som kommer rett fra kua, men gjerne innom kjøleskapet først :-)

    klem tone

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å kommentere innlegget :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...