tirsdag 20. mars 2012

Den store sy-pute-dagen

Har fått putedilla. Egentlig skulle jeg ordna meg med flere puter for lenge siden, men har liksom bare blitt med tanken.

Er jo så mye fine puter å få kjøpt om dagen, men jeg synes de er dyre.  Så jeg fant en annen løsning. 

Dekkebrikker!!
To dekkebrikker sydd sammen. Ensfarget på baksida.

To påskedekkebrikker 

... mer dekkebrikke

.. og enda en dekkebrikke.



Disse putene kjøpte jeg i Frankrike, € 6,50 pr. stk.

Dette linteppet og puta kommer fra HM Interiør. 
Teppet er bare helt digg.

Så da er puteutfordningen løst. Kommer nok garantert flere for dette var både gøy og billig. 
Fyllet tok jeg fra andre gamle puter.

Inger

14 kommentarer:

  1. Så smart! Å så fine de ble! Skjønner godt at du er fornøyd nå :) tror nok kanskje jeg må prøve å bli venn med symaskina etterhvert også, så jeg å kan få meg noen fine puter :)
    Hilsen Ida

    SvarSlett
  2. Dette var veldig kreativt må eg si. Men hvordan syr du putene? Jeg har noe stoff og glidelåser liggende som skal bli putetrekk, men veldig usikker på fremgangsmåten. Har du noen tips & event en fremgangsmåte og dele? Christine :)

    Gå gjerne inn her for å se mine kreative innslag: http://christinesi123.blogg.no/

    SvarSlett
  3. Så lurt Inger :) Dei vart kjempefine!
    Eg har faktisk sydd trekk av koppehanddukar også ;)
    Billig og enkelt!

    Ha ei god natt :)

    Klem

    SvarSlett
  4. Kjempefine puter!
    Morsomt når man får til noe som er billigere enn i butikken. :-)
    Helt etter mitt hjerte!
    Ønsker deg en fin dag!
    Klem, Marianne.

    SvarSlett
  5. Dette var smart og veldig fint. Jeg kommer til låne ideen din tror jeg.
    Ha en fin våronsdag :)

    SvarSlett
  6. De ble lekre. For en god ide.
    Klem, Drude.

    SvarSlett
  7. Flotte puter og en kjempe ide :)
    Ha en super uke :)
    klem

    SvarSlett
  8. så smart og knallfine...flink du er til å sy :-)

    klem tone

    SvarSlett
  9. Kjempesmart og lekkert :)
    Får ikke nok puter...

    Ha en flott dag!

    SvarSlett
  10. Fantastisk!!
    Også så mange fine puter det ble av det =)
    Ha en stråååålende dag =)
    KLEM LINE

    SvarSlett
  11. Oi, se her ha, takk for tips: genialt! Jeg må sy maaaange puter til pallesofaen min, så dette er tips jeg kommer til å bruke!

    Klem!

    SvarSlett
  12. Hyggelig at du ville bli følger hos meg, det setter jeg pris på :) Synes du igså hadde en fin blogg, så tror jeg må bli følger hos deg og!

    Har og har alltid hatt putedilla jeg og! Skal jeg strikke noe, så er det pute jeg tenker på. Skal jeg sy noe, så er det pute jeg tenker på. Skal jeg hekle noe, så er det pinadø pute jeg hiver meg på der og ;) Riktignok har det bare blitt med en lappepute og en halv strikkapute nå i det siste. Putene i butikken er dyre og stoff er dyrt, så dekkebrikker var jo veldig smart og de er jo ferdig klipt ;) Hvor har du kjøpt disse brikkene og husker du prisen på dem?

    Ps. Kjempefint om du hadde svart meg på min blogg. Ikke lett å huske alltid hvor man har kommentert for så å sjekke om man har fått et svar :)

    SvarSlett
  13. FOR ein god idé!!

    Har nåken dekkebrikker som eg gjerne ser for meg som puter.
    Tusen takk for flott tips!

    God helg! =)

    Helsing Bente

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å kommentere innlegget :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...